niedziela, 4 września 2011

@ MYŚL DNIA W środkach przekazu obowiązuje reguła: jeśli coś ważnego się dzieje, najpierw skłam. Skłam zgodnie z wytycznymi, zgodnie z linią, bazą i nakazem naczelnego. Jest to głęboko zakorzeniony odruch dziennikarzy i wszystkich, którzy działają w mediach, czyli: kreują rzeczywistość.
             Kłamstwo zawsze można sprostować.
Z prawdą - jest gorzej, może być kłopot z dementowaniem.  Prosta, pragmatyczna zasada: fakty dementuje się trudniej niż łgarstwa. Efekt? Wspaniałe dzisiejsze media mają wspólną cechę: kłamią. Do rzeczywistości musimy dochodzić sami. W świecie cudownych mediów samodzielny rozum zyskuje na wartości.
*

11 komentarzy:

  1. Czy zgodnie z tą zasadą należy traktować wszystkie przekazy, które kiedyś ceniliśmy? ha ma to sens !....#

    OdpowiedzUsuń
  2. .......cd. najlepsza metoda na myślenie : mówić bzdury.......#...Może ktoś się wkurwi i zacznie myśleć.......#

    OdpowiedzUsuń
  3. ...a może zamiast słowa *kłamstwo* używać slowa *prawda relatywna*, no niby prawda ale nie do końca albo kłamstwo ale może nie całkiem świadome .....
    ..hm...Jurek ma rację, czy to ma jeszcze wszystko SENS ...
    Grażyna
    Marek daj żyć,co nam zostanie jak zakceptujemy Twoje (choć SŁUSZNE!!) twierdzenie ... NIC

    OdpowiedzUsuń
  4. ...cd: "myślenie negatywne "- selekcja i pobudzenie- piękne-czy można ? jeśli wytrzymasz? {mam na myśli Terapię}.....#

    OdpowiedzUsuń
  5. .....cd:cały czas się staram zwrócić uwagę na sprawy zasadnicze,moim zdaniem to tylko jest istotne,reszta to piana.Jedni chcą o tym rozmawiać inni nie:kto ma rację ,nie wiem.Jest to chyba problem ............ ,Myśleć, nie myśleć-"oto jest pytanie" Narkotyk ? Pustość?."Aż "wreszcie czystość patrzenia? Jaka ulga!........#

    OdpowiedzUsuń
  6. ......cd. ...wiem! wiem ! wiem!czy to coś zmienia? Takich pytań w "dobrym towarzystwie się nie zadaje". Ja zadaję- więc jestem out.... cieszę się nie wiadomo dlaczego- wiadomo,wiadomo.Tylko czy ktoś odpowie?ha, macie "jaja"......#

    OdpowiedzUsuń
  7. ....cd. ...łgarstwo... "o Boże," dlaczego takie kryteria?Chyba jesteśmy w tym wieku, że możemy sobie pozwolić na wszystko.Będę się upierał:czystość widzenia {tzn bez pojęć} Jasne !?Panie Marku? Pozdrowienia dla Pani Grażyny I tak mam do niej sentyment. Całuski! Przynajmniej nie wulgaryzuję.........#

    OdpowiedzUsuń
  8. a ja jestem śliczną szczupłą brunetką o długich kręconych włosach.... Tak się w tym m e d i u m pochwalę.


    Paweł

    OdpowiedzUsuń
  9. ......zostawmy ślicznotki ślicznotkom.......#

    OdpowiedzUsuń
  10. ...witaj Paweł, jak zwykle Twój wpis wywołał uśmiech, dziękuję
    Grażyna
    przypomniała mi się Pani Pelagia Smolenia

    OdpowiedzUsuń
  11. Ha , ha ha ....#

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.