środa, 27 kwietnia 2011

@ MYŚL DNIA. Wszystko, co myślimy i wiemy o świecie, to złudzenia. (oprócz złotej rybki i kota w butach).  Złudzenia dzielą się na te, które skutecznie służą nam osiąganiu czegoś w świecie, i te, które służą wyłącznie łudzeniu się. Te drugie są dla nas najważniejsze. Dla mnie złota rybka załatwia wszelkie problemy finansowo-życiowe, a kot w butach służy czystej przyjemności łudzenia się. Dlatego uważam go za rzeczywistego. Łudzę się, więc jestem.
Pojawił się wątek "diagnozowania psychologicznego", więc zacytuję coś z cudownego psychologicznego narzędzia zwanego MMPI. Jedno z twierdzeń w tym potężnym instrumencie poznawczym brzmi:  "życie jest piękne mimo wszystko". Czyż nie?

5 komentarzy:

  1. .......to ostatnie zdanie wypadło dokładnie na wysokości Twojego zdjęcia i mina Twoja jest wystarczającym komentarzem...
    ...a ja i tak lubię koty( w butach, czy bez), może dlatego,że pozwalają mi się łudzić,że można być niezależnym....
    Grażyna

    OdpowiedzUsuń
  2. A dlaczego nie napisać "mimo wszystko jest piękne...jak życie"

    Tak bardziej pasuje do łudzenia się.

    Paweł

    OdpowiedzUsuń
  3. .....teraz wiem czemu tu nie ma żadnej kobiety, nikt z Wami PESYMISTAMI ( albo jak się sami określacie REALISTAMI) nie wytrzyma !!!
    ....Wy każdego albo pognębicie ( oczywiście w sposób NAUKOWY ) albo wykończycie półsłówkami...
    .. i jak się okazuje na nic opowiadane przez kobiety bajki na dobranoc ...i o kotach w butach i o złotych rybkach itd..
    Grażyna

    OdpowiedzUsuń
  4. Panie Pawle, musiałem się trzymać oryginału, to był cytat. Ja też bym napisał inaczej, po prostu: "życie jest piękne!". Bo co to znaczy "mimo wszystko?" Co to jest to "wszystko, co jest mimo?" Trzeba by to zbadać!

    OdpowiedzUsuń
  5. Racja! Ludzie się stykają tylko w jednym punkcie i czasami.Jeśli się zderzą głębiej to co:empatia? przyjaźń? miłość?....#

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.