środa, 6 marca 2013


@ MYŚL DNIA.   Nasz świat jest taki jaki jest, bo jest światem z przyzwyczajenia, nawyku. Światem z bezmyślności, światem prowizorycznym. 
Właściwie nie dbamy o to, jaki jest.  Nie chce nam się o nim myśleć - a więc zmieniać go, tworzyć. Gdybyśmy byli mniej leniwi, być może zniszczylibyśmy nasz świat całkowicie, albo wywrócili go do góry nogami – myśląc o nim. 
A potem - stworzylibyśmy go na nowo.
Może to zresztą nie lenistwo? Może to po prostu strach przed tym, co moglibyśmy...
Tak, niech świat będzie, jaki jest. Let it be. Stwarzanie światów zostawiamy bogom.

            *

10 komentarzy:

  1. ...fajnie, zacznijmy od początku,powoli! Czy, a jeśli tak,to do czego jest nam potrzebne pojęcie świadomości?Coś jest,ale w jaki sposób to interpretujemy (werbalnie) ? ... ...

    OdpowiedzUsuń
  2. ... czy musimy? Może ? Proponuję: "świadomość" jako prosty fakt odbioru.(coś co jest,...a jednak dogmat). W słowach nie da się tego ująć. Pytanie: co pozostaje . ... ...

    OdpowiedzUsuń
  3. mógłbym,trochę dla sprowokowania, zaproponować definicję:
    "świadomość to indywidualne doświadczenie bycia,["prosty fakt odbioru"] niemożliwe do wyrażenia przy pomocy języka i niemożliwe do przekazania żadnej innej istocie."
    Mówiąc prościej, świadomość to to, co przeżywa człowiek, który mówi "jestem". Pod warunkiem, że "jest".
    Z tego punktu widzenia nikt mi nie udowodni, że jestem lub nie jestem świadomy, a ja nie udowodnię jemu tego samego.
    Dla mnie słowo świadomość nie jest w zasadzie potrzebne. Wystarczy słowo "jestem". Pod warunkiem, jak wyżej, że "jestem".
    I tak się toczy zabawa słowami.

    OdpowiedzUsuń
  4. .... stop! błąd myślowy. Co jest ,do kurwy maci,przeciwieństwem?Brak? Jednak coniunctionis-całość. Jednostronność- dobra,na tym polega "świat". Co dalej? W tą czy w tą stronę. .. ...

    OdpowiedzUsuń
  5. ps. przypomina mi to trochę definicję prawdy A. Tarskiego, o której się kiedyś uczyłem.
    Jeśli pamiętam, to coś takiego: "zdanie >pada deszcz< jest prawdziwe wtedy i tylko wtedy, kiedy pada deszcz."
    Zawsze mnie to fascynowało i nigdy tego nie mogłem pojąć...a niby takie proste.

    OdpowiedzUsuń
  6. ... lubię logikę, ale na razie! Trzeba to przespać.Na razie trzymajmy się punktu 000, . ... ...

    OdpowiedzUsuń
  7. ... K... ale walnąłem... punkt 000,ha,ha,ha!Cieszyłbym się niezmiernie gdyby tak było ! Ale nie jest.Jesteśmy gdzieś na 123.Pytanie:Czy jest możliwe dojście do 000.,(czy pojęcia,ch.. rozumieniepozawerbalne,jest narzędziem ? )Tak ^ nie. Czy tak ?. ... ...

    OdpowiedzUsuń
  8. ... Czy rozumienie jest wytworem logiki? A może to wszystko jest inaczej.,ha! ... ...

    OdpowiedzUsuń
  9. ...mam wrażenie, że kręcimy się w kółko.Nie chcę rozmawiać sam ze sobą,w takim razie szkoda czasu na pisanie na tej skrzynce. ... ...

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.